• Læringsledelse 

      Buli-Holmberg, Jorun; Olsen, Mirjam Harkestad (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      Dette kapitlet gir en introduksjon til begrepet læringsledelse og veien frem mot en begrepsavklaring. Vi har gjennomført en analyse av hvordan læringsledelse og tilnærmede begreper omtales i utdanningspolitiske dokumenter relatert til faglitteratur og forskning, og anvender dette som utgangspunkt for å definere læringsledelse. Det har vært en utfordrende prosess å finne en tydelig og avgrenset ...
    • Succeeding in inclusive practices in school in Norway - A qualitative study from a teachers perspective 

      Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Buli-Holmberg, Jorun; Morken, Ivar (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-11-03)
      The present study examined inclusive practices in school by studying how teachers realise inclusion in a school for all. The study was based on ten qualitative focus group interviews with approximately 40 teachers from one selected primary school. A thematic, structural analysis was used to identify the themes. The analysis was conducted using a combination of a data-driven and a deductive process. ...